نرم افزار پکس PACS

PACS - نرم افزار پکس PACS

۱- سرویس Modality Worklist:

این سرویس برای ارتباط بین HIS به PACS و Modality بسیار کارآمد می باشد، سیستم های مدیریت بیمارستانی می توانند با فراخوانی وب سرویسی که این سیستم در اختیار آن ها قرار می دهداطلاعات بیمار را به این سرویس ارسال نمایند. سرویس مذکور پس از دریافت اطلاعات آن ها را به دستگاه تصویر برداری  نظیر MRI-CR و … که دارای ویژگی Query RIS می باشد ارسال می نمایند و نیاز به ثبت مجدد اصلاعات بیمار در دستگاه های تصویر برداری نمی باشد.

۲- سیستم CD Creator :

همواره یکی از نیازهایی که پس از نصب و راه اندازی سیستم PACS در بیمارستان ها مورد نیاز است دستگاه CD Robot شرکت رایکا اطلاعات ارسالی را به صورت اتوماتیک رایت می نماید پس از آن یک دستگاه پرینت لیبل بلافاصله اطلاعات بیمار را چاپ می نماید و کاربر لیبل مربوط را بر روی CD می چسپاند. تنها تفاوتی که با CD Robot دارد این است که پس از زایت و پرینت لیبل، یک نفر باید لیبل را بر روی CD بچسپاند که در CD Robot این کار بصورت اتوماتیک انجام می گردد ولی از مزایای بسیار خوب این سیستم قیمت بسیار پایین آن نسبت به CD Robot  می باشد.

۳-سیستم Frame Grabber:

شرکت رایکا اقدام به تولید نرم افزاری نموده است که با اتصال به دستگاه های آنالوگ دارای خروجی، تصاویر را استخراج نموده سپس به صورت اتوماتیک آنها را Dicom نموده و به سیستم PACS و CD Robot  ارسال می نماید.

۴-سیستم گزارش نویسی ساختار یافته مبتنی بر Dicom-SR:

یکی از فعالیت های عمده شرکت رایکا کار بر روی سیستم گزارش نویسی مبتنی بر Dicom-SR می باشد بصورتی که در شاخه های مختلف پزشکی یک اسکلت از اطلاعاتی که در گزارش نویسی عمدتاً مورد استفاده می باشد در اختیار پزشک قرار می گیرد پزشک فقط مواردی که بایستی گزارش کند را انتخاب می نماید در حال حاضر شرکت در حال تکمیل اطلاعات گزارش نویسی شاخه های مختلف خصوصاً رادیولوژی می باشد از سیستم های تولید شده در این زمینه می شود به سیستم های آندوسکوپی ، کولونوسکوپی ، برانکوسکوپی ، ERCP ، آندوسونوگرافی ، آرتروسکوپی اشاره نمود.

۵-سیستم Mini PACS:

این سیستم مشابه سیستم PACS میباشد ولی با امکانات کمتر و قیمت بسیار پایین تر این سیستم بسیار مناسب درمانگاه ها و کلینیک های کوچک می باشد. از این سیستم های می توان بعنوان یک سرور PACS جهت اتصال Modality های مختلف به آن و آرشیو تصاویر به فرمت Dicom استفاده نمود.

نرم افزار Dicom-Viewer

این نرم افزار جهت نمایش تصاویر Dicom بسیار مفید می باشد از ویژگی های این نرم افزار :

۱- اتصال به سیستم PACS

۲- قابلیت تعریف چند سرور PACS در آن و گرفتن Query بصورت همزمان از آنها

۳- قابلیت اتصال دیکتافون

۴- قابلیت تایپ گزارشات در آن و تبدیل گزارشات به فرمت Dicom-SR و ارسال به PACS

PACS - نرم افزار پکس PACS

نرم افزار PACS رایکا

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است